2011. szeptember 26., hétfő

Ajánlás 3-4 éveseknek

Szeptemberben megérkeznek a picik az óvodába. Az óvónénik ölbeli játékokkal, simogatókkal, bábokkal, dalokkal, versikékkel, mesékkel foglalják le a gyermekeket, hogy könnyebb legyen az elválás. Ehhez szeretnék néhányat ajánlani.
Mesék:
  • Móricz Zsigmond: A török és a tehenek
  • Iciri-piciri
  • Szutyejev: Vidám mesék/ A három kiscica
Az óvodákban ezekhez a mesékhez biztosan vannak bábok is, amivel még jobban le tudjuk kötni a kicsik figyelmét, felejtetni tudjuk anya hiányát.
/ segítségül a szabásminták közé hamarosan én is teszek néhány könnyen elkészíthető bábmintát /
Versek:

Sarkadi Sándor: Ősz

Lomb lehullott, 
Mák kipergett -
Őszi ágat
Szél diderget.
Hidegebb már 
A sugár is ;
Elment a 
Fecskemadár is -
Már is, már is...?
Odavan a nyár is!

Engedjetek meg egy személyes élményt ezzel a verssel kapcsolatban. Abban a szerencsében volt részem, hogy tanítványa lehettem a főiskolán Sarkadi Sándor tanár úrnak.
Egy másik versike amit szívesen mondogattam a kicsiknek, de ezt már nem Ő írta:

Csoóri Sándor : Dióbél bácsi

Ki lakik a dióhéjban?
Nem lakhat ott bár ki, 
Csak Dióbél bácsi.

Ha rácsapsz a dióhéjra
kinyílik a csontkupakja
és cammogva előbújik
vén Dióbél bácsi -
csak a szádat
tátsd ki !

1 megjegyzés:

  1. Én is ismerem Sarkadi Sándort, bár engem nem tanított, nagyon kedvelem a verseit.
    A versike, amit Csoóri Sándortól idéztél, az egyik kedvencem, ezáltal a gyerekeknek is sokat énekelem, mondogatom!
    Várom a bábmintákat is, reménykedem, hogy lesz köztük sünike is:)

    VálaszTörlés