2014. október 19., vasárnap

Többen is kértétek

Megpróbálom lépésről lépésre leírni  és bemutatni az articsóka technikával készült dísz elkészítésének a menetét.

Először is a húsvéti hungarocell tojást megmértem a derekánál, az enyém 16 cm. Ezt osztottam néggyel, majd hozzáadtam 1,5 cm, és kivágtam sok-sok 5,5 cm négyzetet.




A másik szín világos, abból is ugyanannyit vágtam ki.
Amelyik színnel  kezdeni akartam, abból kb. még fél cm-el nagyobb négyzetet vágtam ki, megkerestem a közepét, és rágombostűztem a tojás hegyére, majd a 4 sarkot is legombostűztem .Nagyon pici gombostű és sok kell hozzá. Látni fogjátok, hogy eláll 4 helyen az anyag, azokat behajtottam és bele a gombostűt.


Az első négyzetet átlósan félbehajtottam, majd még egyszer, háztető formát kaptam, és az egyik oldalra tűztem, majd vele szembe a következőt.
Mindig úgy kell feltűzni, hogy a szembelevőket, és arra ügyelni, hogy a hajtásvonalak majd egy oldalra nézzenek.




Amikor a négy darab fent van, akkor jöhet a másik szín, itt a piros következik, és látjátok, a két fehér közé tűztem, majd a szemközti oldalra és úgy fordítottam a tojáson.
Sajnos a képek minősége nem a legjobb.






Felülről így néz ki. Váltakozva feltűzzük az összes négyzetet, és amikor már csak egy kis üres rész marad, akkor fejre állítom, kivágok egy kicsit nagyobb négyzetet, és ugyanúgy mint az elején, feltűzöm a közepén.



Behajtom az anyag két szélét, és a piros háromszög csücske alá tűzöm.


A kiálló csücsköket szintén legombostűztem.


A masnit, és az akasztót szintén gombostűvel rögzítettem, ezt tűzhetitek bármelyik végéra a tojásnak.

Remélem elég érthetően írtam le, ha valami nem megy, szóljatok és megpróbálok segíteni.

1 megjegyzés:

  1. Bár első és második olvasatra is nehéznek tűnik, követem az utasításokat és megpróbálom. Szóval tojás alap?

    VálaszTörlés