2017. március 4., szombat

Próba....de minek


Ismételten szembesültem a szomorú igazsággal, hogy a varrási tudományom annak a bizonyos bányászbékának az alsófele alatt van.
Már említettem, megpróbálom én megvarrni a borkötényt.
Amin a mintát kiszámoltam, azon  csak ráférceltem a ferdepántot, egészen jól mutatott, nosza elmentem a boltba és vettem 2 féle színben, szatén és sima pántot.
Ma délután neki ültem,"ide nekem az oroszlánt" én most ferdepántot varrok a borkötényre.
Ráférceltem, nagyon jól nézett ki.
Elkezdtem varrni.....nem részletezem, csak annyit 3x varrtam, 3x bontottam , a negyedik próbálkozás után így nézett ki:
Színe:

Visszája:


A hajamat csak azért nem téptem közben, mert így is kevés van, hátha még meg is tépem.
Egy szó mint száz, maradok az előre megvarrt borköténynél, ott nem érhet ilyen kudarcélmény.

Már sokszor megfordult a fejemben, talán azért van ilyen nagy ellenérzés bennem a varrással szemben, mert az általános iskolában attól a tanárnőtől, aki a varrást tanította nagyon féltem. Ahogy belépett a terembe, rögtön elszakadt a gépben a cérnám, görbén varrtam, stb. 
Ennyire mély nyomot hagy egy gyermekkori trauma?

Köszönöm, hogy nálam jártál

10 megjegyzés:

  1. Szerintem minden csak gyakorlás kérdése, úgyhogy bátran gyakorold, tökéletes lesz! Mondom én, aki hetek óta csak tervezem, hogy előveszem a varrógépet...
    A gyermekkori élmények / traumák nagyon meghatározóak tudnak lenni. Viszont ha engedsz ennek, akkor ismét az az ellenszenves tanítónő nyer... úgyhogy ne add fel a próbálkozást!
    Emlékszem, az első zsepitartónál is azt írtad, hogy nem megy... ma meg már a kisujjadból kirázod! - mert ügyes vagy! :)

    VálaszTörlés
  2. Nagyon szépen köszönöm bátorító soraidat :)

    VálaszTörlés
  3. Szerintem a ferdepánt varrása, nem tartozik a ""a könnyű"" kategóriába! Valószínű sok gyakorlás kell hozzá...és ha az vigasztal, gyakorlat varrok is tévesztenek ...ajaj...
    Akkor téveszt az ember legtöbbször, amikor görcsösen akarjuk, hogy biztos jó legyen...és ekkor vétjük a legnagyobbakat..
    Számtalanszor jártam már így...
    Ne keseregj Éva... lazán, csak úgy ahogy máskor szoktad...és sikerülni fog...

    VálaszTörlés
  4. Ne add fel a varrást, én sem teszem, pedig utálom a varrógépet. Szintén hasonló ok miatt... De az is igaz ha hagyom a rossz emlék győz!
    Vettem anyagot, nos aki leszabta jól elszabta így is kicsi, most még kisebb lett. Olyan ferdén csinálta majdnem elsírtam magamat. Most kicsit érlelem mit is csináljak a dupla ágyra való lepedővel ami kisebb jóval mint az ágy. Győzzük le együtt a varrás undort! :-) Menni fog!

    VálaszTörlés
  5. Nem lehet, hogy új varrógép kellene?
    Én sokszor sírtam a régi varrógép eredményén.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szerintem az újat sem szeretném.
      Én varrni nem tudok, és nem is szeretek ,sajnos.
      Meg kellene valakitől tanulni

      Törlés
  6. Figyelj:
    A minta adja a vászon hosszát amit levágsz. Kedvedre való mélységre. A kettő együtt mutatja a háta hosszát. Milyen szélesre akarod,általában 5 cm, a varrásszélességgel együtt 7, mert egy-egy centit számolunk rá. Ez az oldala. A bélés ugyanannyi centi. a szalagot amit a kettő közé illesztesz, annak a végét öngyújtóval égesd, hogy a foszlását megelőzd.
    Ha Pesten jársz gyere át.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm, lehet, hogy egyszer élek a lehetőséggel :)

      Törlés