2017. augusztus 12., szombat

Megint eljött a tábor ideje......

Ez már a 3. év, amikor a Rendőrségi táborban kézműves délelőttöt tartok.
Nagy izgalommal készültem most is, már hónapok óta tervezgettem mit csináljunk, milyen mintát vigyek.
Nagyon fontos szempont, hogy ezek a gyerekek nem nagyon varrnak / az iskolában nem tudom van-e még egyáltalán olyan, hogy politechnika, és mit csinálhatnak ott /, és csak egy délelőtt áll a rendelkezésünkre.
Szerencsére a nem régen megjelent Keresztszemes magazinban hűtőmágneseket láttam.
Megvettem a hozzávalókat, műanyag kanavát és mágneslapot,elkészítettem a " prototípust " és a szokásos izgalommal indultam szerdán reggel.
A gyerekek kíváncsian, és örömmel fogadtak, voltak olyanok is akikkel már az elmúlt években találkoztam.
Hát a kezdés,az mindig nagyon izgalmas.
Hiába vannak meg az előre elkészített kellékek, mindenki egyszerre szeretné, ha segítenék az elkezdésben. 
Nem csak a melegtől izzadtam le az első fél órában.
Nagyon kellemes meglepetés volt ismét a számomra, hogy a fiúk közül is többen bekapcsolódtak, együtt öltögettek a lányokkal.
Ez a tábor általános iskolásoknak szerveződik, a nagyobbak a középiskolai kötelező 50 óra közmunkát töltik.


Mini ebben az évben is önállóan tervezett mintát vart


Elmélyülten




Neki nagyon örültem, mert tavaly nem nagyon sikerült a varrás

Mindenki nagyon dolgozik



 Hol is van az a luk?
Sokkal több hűtőmágnes készült, de olyan gyorsan pörögtek az események, hogy időm sem volt több képet csinálni.


 Kicsit még átüt a ragasztó, de mire megszárad nem látszik.


A saját tervezésű minion lányka..... / megsúgom, de csak halkan készült még egy ajándékba az egyik segítő fiúnak, hát igen........, így kezdődik :)


A második hűtőmágnes mintája szintén saját tervezés, egy hegy.
Tulajdonképpen, ha jól belegondolok nem is sokan varrták azokat a mintákat, amit vittem 

Más.
Köszönő ajándéknak készítettem, / három  kedves hölgynek / ezeket a levendulával töltött párnácskákat, illetve zsebkendőtartót. / Abban nincs levendula, hihihi /.
A levendulapárna mintát az xlekitől kapott ajándék párnácskáról vettem, nagyon megtetszett.
Nagyon restellem, de nem tudom a keresztnevét :( 




Köszönöm hogy nálam jártál

8 megjegyzés:

  1. Aranyos Tőled az önzetlen és lelkes segítség az érdeklődőknek.
    Szerintem ma már nincs gyakorlati oktatásban hasonló. Így különösen fontossá vált ennek a bemutatása.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm.
      Igen, nagy öröm Nekem, hogy a mai gyerekek is érdeklődnek a kézimunka után.
      Ha több idő lenne rá, pl. szakkör, akkor motívum kincseinket is megmutatnám Nekik.

      Törlés
  2. Örülök, hoghy idén is eljutottál a táborba, és pozitív volt az élmény!
    Én is voltam júliusban, mi fűfejet készítettünk :)
    xlekinek Rita a neve :)
    Szépek a párnácskák, és a zsepitartó is, nagyon!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Valóban nagyon jól éreztem magam,remélem a gyerekek is.
      Ha több idő lenne rá, pl. szakkör, akkor motívum kincseinket is megmutatnám Nekik.
      Milyen a fűfej? Amikor cserépbe ültetitek a magocskákat?
      Jujj, tényleg, miért nem jutott az eszembe, Rita neve, köszönöm.

      Törlés
    2. A fűfej nagyon jópofa, nem cserépbe, hanem harisnyába "ültetünk" :)
      Hátha egy másik alkalommal Neked is jól jön, én itt találtam az elkészítést
      https://eletszepitok.hu/csinaljunk-fufejet/
      Én keverem a virágföldet fűrészporral, és alátétnek a másfél literes PET-palack alját vágom le. Ha az ismerősökkel gyűjteted a kiszakadt nylon harisnyákat, akkor fillérekből összehozható, látványos, a gyerekek nagyon szeretik :)

      Törlés
    3. Nagyon köszönöm Ildikó, jó ötlet :)

      Törlés
  3. Nem tudom én sem , hogy tanulnak e a gyerekek hasonlókat, de igen csak fontos lenne...mert felnőtt korban jobban értékelné a kézzel készített dolgokat...legalábis én azt gondolom...Jó tanító mester vagy, ilyenkor kibújik az óvónéni...Bizonyára neked is nagy élmény

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Valóban nagy élmény nekem is, jól érzem magam közöttük. Hallgatom a beszélgetéseiket közben és jókat kuncogok.:)

      Törlés