2014. május 4., vasárnap

Anyák napjára

Annak idején az óvodában nagyon sok szép verset tanítottam a gyermekeknek, amivel az Édesanyákat, Nagymamákat köszöntötték.
Régen műsorral készültünk, de a megváltozott kor az ünneplést is megváltoztatta.
Ami azonban megmaradt, az a gyerekek örömteli készülődése.
Mi így ünnepeltünk.
Délelőtt falatkákat, sütés nélküli süteményeket , teát készítettünk a gyerekekkel közösen , majd a csoportszoba egyik sarkát szépen feldíszítettük, kényelmes székeket raktunk, az asztalokat szépen megterítettük, és izgatottan vártuk az anyukákat.
Nem egyszerre érkeztek, a gyerekek egyenként vezették a "kuckóba" az Anyukájukat, Nagymamájukat, felköszöntötték, majd megvendégelték Őket.
Két kedvenc versemet szeretném megosztani Veletek, és ezzel köszöntöm a világ összes Édesanyját, Nagymamáját.

Lukács Angéla: Csak egy van...


Sok-sok levél van a fán,
Mind hasonló forma,
Milliónyi levél közt
Mégsincs két egyforma.

A Földön sok gyerek él,
milliárd is megvan,
De az egész világon
Belőlem csak egy van.

S ha egy nagy tér közepén
Tenger gyerek állna,
Közöttünk az anyukám
Mégis rámtalálna.

A másik verssel a Nagymamákat köszöntöttük.

 Jancsik Pál: Nagymamámhoz

Óvodába ki kísér el,
délben is ki visz haza,
ki öltöztet, ki vetkőztet?
Bizony Ő, a nagymama.

Este elaltat, míg ajkán
csillog mesék bűvszava.

Még az álmaim is őrzi
a jóságos nagymama.

Szeretetét, törődését,
megköszönöm neki ma,
Élj sokáig egészségben,
édes, drága Nagymama.



Az én Édesanyám ezt kapja tőlem:



Búcsúzóul egy számomra nagyon kedves Anyák napi emlékemet szeretném megosztani Veletek.
A legelső általam tartott óvodai anyák napi ünnepségre meghívtam az Édesanyámat, és ez majd 40 éven keresztül szokás is maradt.
Az egyik ilyen alkalommal, amikor az ünnepség végén a gyermekek átadták Édesanyjuknak az ajándékot, én nem fértem  oda az én Anyukámhoz, csak a kezét értem el, és megcsókoltam .
Az egyik Nagymama csodálkozva kérdezte Tőle :
Miért csókolt kezet Önnek az óvó néni?  Mire Ő így válaszolt sírva : Mert én az az óvó néni Édesanyja vagyok.
Akkor az a nagymama nagy szeretettel ölelt át engem. Ez az emlék örökké elkísér.

3 megjegyzés:

  1. Még a könnyem is kicsordult.

    VálaszTörlés
  2. Örömmel emlékezem vissza az ovis és a kisiskolások megemlékezéseire. Ezúton is köszönöm külön Neked, hogy olyan szeretettel készültetetek Te és minden óvónéni a megemlékezésre. Irányt mutatva a jövőre, miszerint ez így helyes... Köszönöm.

    VálaszTörlés
  3. Köszönöm a szép verseket, de főleg az emlékezést! Nagyon jó volt olvasni! <3
    Boldog anyák napját Neked is!

    VálaszTörlés