2012. augusztus 30., csütörtök

Doboz készítés

Van egy adóságom, megígértem Ildikónak, hogy elküldöm, én hogy készítem a dobozokat. Egy szakkörbe járok, ott tanultam Margótól a technikáját.
Hozzávalók:
- karton / kicsit keményebb/
- kétoldalú ragasztó,
- töltelék anyag / sajnos nem jut az eszembe a neve, olyan mint a vatelin
-ragasztó / Planatol - én ezt használom, könyvkötők dolgoznak vele
- csipke
- zsinór
- anyag
 Sajnos egyik másik felvételt megint elrontottam, de azért láthatóak.

  Ez a doboz, még rajta van a tető, ceruzával körbe rajzolom, hogy meddig kell bevonni


A kartonra rárajzolom a doboztetőt, 1 db kell belőle, a kétoldalú ragasztóból 2 db


Az anyagra a doboz aljával rajzoltam a kört, és cakkosra bevagdostam.

  a szélesebb szalag a doboz oldalára kerül, a keskenyebb a tető oldalára. Mind kettőnek berajzoltam a közepét, ide ragasztom a kétoldalú ragasztó csíkot

  Behajtom a széleket középre a ragasztóra, és rávasalom

  Először az alját ragasztom fel, majd a csíkot, a ceruzavonalig.


A körlapra ráragasztom  az egyik kétoldalú ragasztókört, és ráteszem a vatelint, körbevágom, sajnos ez elég rosszul látszik. Későn vettem észre, hogy elállítottam a vakut, és nem tudtam még egyszer lefényképezni őket.


A másik oldalára is ráragasztom a kétoldalú ragasztós kört, az előző oldalra ráillesztem a hímzést, és a másik oldalára rányomkodom

  Varrással összehúzom, és rögzítem, hogy ne mozduljon el.


Bekenem ragasztóval, és ráteszem a doboztetőre. Ilyen csipeszekkel szoktam összefogni, hogy jól ráragadjon.



Az oldalára ráragasztom a másik elkészített anyag csíkot. Ezután a szélét bekenem vékonyan ragasztóval, és ráteszem a zsinórt. Egy pici lukat csinálok az ollóval a tető, és a hímzés közé, oda dugom be a zsinór végeket.  A legvégén jön a csipke, vagy más egyéb díszítő anyag, kinek - kinek ízlése szerint.

  Hát ilyen lett az én dobozkám.

 Remélem érthető a leírás, ha nem kérdezzetek.

6 megjegyzés:

  1. Kedves Fáni! Nagyon köszönöm! Most már tényleg értem, elméletben nem is érzem nehéznek, valahogy mégsem tudom elszánni magam... pedig doboz is van, anyag is, minta is-hímezve, három is... de előbb-utóbb biztos! :)
    Még egyszer nagyon köszönöm, hogy gondoltál rám!!!

    VálaszTörlés
  2. Remélem, hogy hamarosan rászánod magad, és valami szépet alkotsz ismét. Őszintén bevallom, könnyebb helyzetben voltam Nálad, mert amikor az első dobozt csináltam / karácsonyi csengő van rajta /ha elakadtam ott volt Margó, és segített.
    Szorítok Neked, hajrá:))

    VálaszTörlés
  3. Gratulálok Éva!
    Szépen leírtad és fotóztad. Ügyes vagy!

    VálaszTörlés
  4. Nagyon szép a doboz, és a leírásnak különösen örülök! Már nagyon sok blogot végignéztem, sehol sem találtam.És íme!
    Köszönet érte!

    VálaszTörlés
  5. Szia!
    Nagyon köszi a leírást, én is kerestem már egy ideje. Azt szeretném kérdezni, hogy ilyen kétoldalú ragasztót hol lehet venni? (esetleg rendelni webáruházból?)
    köszi előre is a választ.
    Üdv,
    Gabi

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szervusz Gabi!
      Nálunk van egy bolt /Szolnokon/, ahol kartonokat, ragasztókat/ amivel a doboz oldalára ragasztottam az anyagot, a könyvkötők használnak ilyet/, ilyen 2 oldalú ragasztót lehet venni. De szerintem próbáld meg papírboltban, kreatív hobby boltban. Webáruházban még nem néztem.

      Törlés