2014. február 27., csütörtök

Gutaütés

Ha azt szeretnéd, hogy megüssön a guta, nem kell mást csinálni, mint mossál ki egy kész munkádat.

Mindig elolvasom, ki hogy teszi rendbe az elkészült munkáit.

Nagy örömömre végre készen lett a TDT naptár Sal-om. Több mint egy év munkája van benne.

Csináltam egy éppen hogy langyos vizet, pici sampont tettem bele, és óvatosan átnyomkodtam a hímzést, majd kiöblítettem és kiraktam száradni. Bizony a vízen látszott  a kb. 1 1/2 év nyoma.

Reggel nézem.........nem sok hiányzott ahhoz, hogy sírva ne fakadjak. Márkás anyag, márkás fonal és három hónapnál is megfolyt a festék. Most mit csináljak vele?
Kaptam olyan tanácsot, mossam ki még egyszer úgy, hogy tegyek bele színfogókendőt. Az igazság az, félek, meg szerintem ezt már nem veszi ki belőle, legfeljebb több szín nem enged.

Most nézzétek meg Ti is.




Így néz ki a 12 hónap együtt. Itt még nincs kivasalva, illetve a gyöngyök hiányoznak róla.



Azért öröm is ért. Egy Tilda nyuszi érkezett hozzám, csak úgy szeretetből, Bogitól.A konyhapolcon ücsörög, és csalogatja a tavaszt


13 megjegyzés:

  1. De sajnálom! Sajnos nem is egy kézimunkámnál jártam így, amik itt feküsznek a fiókban, mert kidobni sajnálom, helyrehozni pedig nem tudtam!
    Így monitoron keresztül nem látszik,azért készítsd csak készre.
    A nyuszikád tündéri :) Nekem karácsonyi zöld- piros ruhában van hasonlóm
    Kellemes hétvégét, mindjárt itt van! Ne szomorkodj, puszillak! <3

    VálaszTörlés
  2. Ismerem ezt az érzést :-) régebben az egyik munkámon a bordó szín engedett, be van keretezve a falon lóg már vagy 10-12 éve, csak közelről látni. Igaz az csak sima mezei szlovák hímző volt. Szerintem is fejezd be, az értéke így is megvan, és ha a Tiéd marad nem olyan nagy baj.
    Azóta én minden mosásnál teszek a vízbe egy kis ectet. Eddig még bevált.
    A nyuszi nagyon cuki :-)

    VálaszTörlés
  3. Foltördög?
    Csak egy tipp...igaen,bosszantó az ilyen,nagyon.

    VálaszTörlés
  4. Ismerem az érzést, egyszer én is jártam már így. Azóta csak ha muszáj,akkor öblítek, ecettel.

    VálaszTörlés
  5. Én pont ezért nem merem kimosni soha a kész hímzést... inkább legyen kicsit koszos :))
    De a fénykép alapján tényleg nem tragikus, kicsit pasztellesek a színek :) Aki nem tudja, nem veszi észre, szerintem sem!
    Fejezd be, gyönyörű lesz! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm, aranyos vagy. Mivel ez a sajátom lesz, így befejezem. A színek különben eredetileg is olyan pasztellek inkább, ez a bordós volt erősebb. tanultam a saját káromon, én sem mosom többet, pedig már máskor csináltam ilyet, és nem volt gond.Na, mindig tanul az ember valamit.

      Törlés
  6. Éva, nagyon sajnálom, hogy így jártál. Általános szabály, hogy a festett osztott hímzőket nem szabad mosni... mert hiába vannak fixálva, bizony engedhetik a színüket. Egy pici ecet használata jó ötletnek tűnik:)
    Én soha nem mosom ki a hímzéseimet:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nagyon aranyos vagy. Pedig éppen Neked akartam mutatni, hogy végre készen vagyok. Máskor is mostam már ki kézimunkámat, de még soha nem jártam így. Mindig tanul az ember valamit. Csak ennyi idő után már látszott, hogy nem olyan az anyag színe , mint eredetileg volt, enyhén koszos. Másik tanulság? Nem szabad ennyi ideig húzni a kivarrást.

      Törlés
  7. Vártam, hogy a többiek mit írnak.... Egy igaz, én tapasztalatból mondom, hogy mikor kész lett az ősz és a nyár, a megmaradt fehér rész, szinte szürke lett, hisz nekem is rendesen elhasználodott... Én minden esetbe csak szappannal mosom, és mindig rizigos hogy fog e...Aztán a blokkolásnál tanultam, a himzett dolgokat lefektettem törölközöre, és felcsavarom, mint a rétest... Utána kifektettem és úgy szárad meg... Ráadásul én puppetset használok és még ha kell, ezer éves, neve sincs fonalakat...Szerencsém volt eddig...
    Igen bosszantó.... de fogd fel úgy, hogy rosszabb is lehetne.... Így elnézve, azért nem annyira vészes, és senki nem tiz centiről nézi meg...
    Tudom nem vigasz, de.... anno anyu nagy terítőket hímzett, "maderiáztatta", és első mosás után az egész egybe folyt.... annyira fogtak a színek... Most itt van nálam vagy tiz nagy teritő így....
    Gyönyörű munka... fejezd be csak... Szép hétvégét Éva!

    VálaszTörlés
  8. Örök tanulságként legyen szem előtt a kép, ami kifejezetten tetszik, szerintem csak halványan látszik rajta az a kis színfolt.
    Hasonlóan már én is jártam egy fonallal csak szerencsére az első pillanatban észrevettem ahogy a vízbe raktam...... bár én látom az elszíneződést a képen. :(
    Nyuszid nagyon hangulatos.

    VálaszTörlés
  9. Nem nagyon látszik, bővebben e-mail írtam.

    VálaszTörlés