2020. március 26., csütörtök

Kenyér sütés

Van, amikor itthon sütök kenyeret. Ilyenkor előkapom a kenyérsütőt, belerakok mindent ami kell, és hagyom. Amíg a gép sütöget, végzem a dolgom.
Ma azonban időmilliomosként, sütőben készült a kenyerem.
Azért olyan sok idő nem kellett hozzá, tulajdonképpen csak az összeállítás, ami kb.15 perc az előkészülettel együtt.


Villámgyors kenyér élesztő és kelesztés nélkül nélkül szódabikarbónával

200 fokra felmelegítettem a sütőt.
50 dkg fehér liszt, 1-1 teáskanál só, cukor és szódabikarbóna, 2 db / 150ml / kefir, vagy joghurt és 2 dl langyos víz.
Mindent összekevertem, elég lágy tésztát kaptam / nem kell nagyon kidolgozni /. Egy sütőpapírral kibélelt jénaiba tettem, vizes kézzel kicsit átsimogattam a tetejét. Be kellett volna vagdosni egy éles késsel a tetejét, de én ezt kihagytam.
30 percre, illetve tűpróbáig betettem a sütőbe.

Most vettem ki, még meleg ezért felvágni nem tudtam, de ha belülről is ilyen jó, mint ahogy kinéz, akkor nyert ügyem van 😃


Köszönöm, hogy nálam jártál

3 megjegyzés:

  1. Szép lett a kenyered váljon egészségetekre!

    VálaszTörlés
  2. Köszönöm, egy picit még sütni kellett volna, hogy ropogósabb legyen, de első próbálkozásra nem rossz :)

    VálaszTörlés