2011. március 26., szombat

A hosszú évek alatt többször is találkoztam olyan gyerekekkel, akik nem fogták" helyesen a ceruzát". Mindenféle praktikát kipróbáltam, hogy meg könnyítsem  a gyermekek számára ezt a nehéz feladatot.
Milyen apropóból írok most erről?
A csoportomban 2 olyan gyerkőc is van, akinek "nem szabályos" a fogása. De tennék egy pici kitérőt.
Évekkel ezelőtt jártam egy továbbképzésre, ahol a Gyógypedagógiai Főiskola igazgatója elmondta, hogy ebben a korban a gyermekek kézfeje még nem érett meg a "szabályos" háromujjas ceruzafogásra.
A Nők Lapjában ezen a héten találtam Dr. Vekerdy Tamás válaszát egy szülőnek, aminek éppen ez a témája.
Mi mindig is igyekeztünk olyan ceruzát, zsírkrétát adni a gyermekeknek, ami megkönnyítette a fogás kialakulását. Nekem évekig volt a csoportban néhány olyan  3 oldalú ceruzafogóm, amit rá kellett húzni a ceruzára és ezzel már könnyebb volt a fogás.
Mégis ennek a cikknek a legnagyobb tanulsága az volt a számomra, NE KÉNYSZERÍTSÜK  a gyermekeket a "helyes ceruzafogásra", mert egy életre elvehetjük a kedvüket az örömteli alkotástól.
Ajánlom olvassátok el ezt a cikket, a Nők Lapja 12-es számában van.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése