2011. március 22., kedd

Jön a tavasz

Két  szép tavaszi verset szeretnék megosztani Veletek.
Az egyik egész kicsiknek íródott, Sarkadi Sándor verse.Ő nem csak azért a kedvencem mert a versei bájosak, könnyen tanulhatók, személyes kötődésem is van Vele. Még a főiskolán tanított és csodák csodája nem csak én emlékszem rá nagy szeretettel és tisztelettel, de Ő is emlékezett rám. Néhány éve egy író-olvasó találkozó volt, ahol dedikáltattam a könyvét és emint kiderült, emlékezett rám.
Szóval a vers:
Sarkadi Sándor : Tavaszváró
Fuss el
Február
Süss fel
napsugár.
Langyos eső megeredj,
Árpa,
Búza,
Kukorica
Cseperedj.

A másik vers már nagyobbaknak való, de az egyik kedvencem.

Osvát Erzsébet : Hóvirágos zöld szoknyában
Sarkig érő aranyhajjal
kék kökörcsin koszorúval
hóvirágos zöld szoknyában
érkezett meg
hajnaltájban.

Elámultam és megálltam,
Íly gyönyörűt sose láttam.
-Szólj hát, ki vagy?-
kérleltem én
- Hogyan toppantál
így elém?-
Megszólalt a szépek szépe:
- Nap bújtatott köpenyébe
fürge szellő szárnyára vett,
cinke dalolt fejem felett.
Vidd el a hírt, nem titok már.
A tavasszal találkoztál.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése