2011. március 28., hétfő

Most, hogy ilyen változékony az idő, ismét egyre több náthás gyerek van az oviban. Ma reggel a kiscsoportban helyettesítettem - az én csoportom már az iskolába készülődik -, és ott tapasztaltam, hogy nagyon folyik az orruk. Ezek a pici csemeték még nem fújják ki rendesen az orrukat, ha megtöröljük sem fújják, csak a szájukkal. Lehet, hogy én régi módi vagyok, de régen soha nem hallottam olyat, hogy "kiporszívózzák" a csemete orrát. Számomra olyan ijesztően hangzik! Pedig akkor sem volt több fülfájós gyerek, vagy nem ment az arcüregükre a váladék. Megtanulták rendesen kifújni az orrukat.
Én pl. a saját gyermekeimnél azt csináltam - de ezt csak teljesen náthamentes időben lehet megcsinálni -, hogy óvatosan a szájukra tettem a kezem és az orrukon keresztül tollpihét kellett elfújni. Amikor már ügyesebbek voltak, ráéreztek a technikájára akkor a gyertyalángot kellett elfújni - szigorúan felnőttel! -.
A szülői értekezleteken is elmondtam ezt, volt aki sikerrel alkalmazta.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése